Dret a la informació i educació

La Sandra Giner i la Marta Ripoll, membres de Joves per la Igualtat i Solidaritat (J.I.S), van exposar el treball d’educació sexual i afectiva  que fa la seva entitat amb adolescents per abordar la temàtica d’aquest dret.

Només començar a exposar la seva filosofia de treball, ja es va encetar el debat entre els persones assistents: com podem aconseguir que l’educació afectiva-sexual es treballi profundament a l’escola, no només a la secundària, si no també a la primària? Quines possibilitats ens obra la nova llei de Salut Sexual i Reproductiva i Interrupció Voluntària de l’Embaràs respecte aquest repte?

Després d’intercanviar opinions més o menys optimistes, les ponents van continuar la seva explicació comentant com abordaven els tallers de sexualitat i afectivitat amb adolescents, quines dinàmiques usaven, com plantejaven els temes i quines respostes i impressions revien del jovent. En tot moment les persones assistents van anar aportant opinions i experiències personals que van enriquir l’exposició. Les conclusions generals van ser que s’ha d’allargar el temps de les intervencions (ara es fan 2h de taller per curs) per afrontar la causa de les conductes de risc: l’educació emocional, el coneixement de la sexualitat i el respecte a un/a mateixa, aspectes  de l’univers adolescent molt influenciats pels esterotips de gènere.

Per saber-ne més llegiu el Butlletí del dret o l’article del J.I.S

%d bloggers like this: